آمریکا خود به شکست سیاست فشار حداکثری ترامپ اعتراف کرد

به گزارش بانیما، تهران (پانا) - دویست و پنجمین جلسه ستاد هماهنگی مالی دولت صبح یکشنبه برگزار و در این جلسه وزیر راه و شهرسازی که به نمایندگی از طرف رئیس جمهوری به استان کهگیلویه و بویر احمد و منطقه زلزله زده سی سخت سفر نموده بود، گزارشی از شرایط زلزله زدگان، میزان آسیب و خسارات، فرایند امدادرسانی و مداوای مصدومان و اسکان موقت خانواده هایی که خانه هایشان آسیب دیده و همچنین برآورد خسارات وارد شده و برنامه ریزی برای یاری به ساخت منازل تخریب شده، ارائه کرد.

آمریکا خود به شکست سیاست فشار حداکثری ترامپ اعتراف کرد

پس از ارائه این گزارش، رئیس جمهوری بر ضرورت یاری رسانی فوری به زلزله زدگان، جبران خسارت ها و همچنین تسریع در اسکان موقت کسانی که منازلشان در این زلزله خسارت دیده است با توجه به فصل سرما در این منطقه، تاکید نمود.

حسن روحانی در ادامه با اشاره به گزارش وزیر راه و شهرسازی درخصوص آخرین شرایط طرح اقدام ملی مسکن، این طرح را گام عظیم دولت تدبیر و امید برای تامین مسکن دهک های پایین و متوسط درآمدی جامعه عنوان نمود و با اشاره به فرایند خوب طی مراحل این طرح ملی و زیربنایی گفت: امیدواریم بخشی از واحدهای در دست ساخت این طرح تا خاتمه این دولت تکمیل و افتتاح گردد.

روحانی تامین زمین مورد احتیاج برای اجرای طرح ملی مسکن از طرف دولت را نقطه قوت این طرح عنوان نمود و اضافه کرد: خوشبختانه این طرح با استقبال و مشارکت خوبی از سوی متقاضیان روبرو شده و امیدواریم با برنامه ریزی های درست، مسکن همه ثبت نام کنندگان در زمان مقرر آماده و تحویل گردد.

رئیس جمهوری با اشاره به اینکه زمین مورد احتیاج برای ساخت 260 هزار واحد فراهم شده است و مراحل ساخت واحدها در ریل طبیعی خود افتاده است، اضافه کرد: توزیع استانی طرح ها نیز متناسب با احتیاج بوده و پروژه های اجرایی در استان های سیستان و بلوچستان، کرمان و یزد در ماه های آینده به بهره برداری خواهد رسید.

در این جلسه همچنین وزیر امور اقتصاد و دارایی گزارشی از میزان تحقق درآمدهای معین شده در قانون بودجه سال 1399 به ویژه از محل وصول مالیات، فروش اوراق و درآمد حاصله از صادرات ارائه کرد. وزیر اقتصاد با اشاره به مالیات وصولی از مالیات دهندگان عظیم و همچنین وصول مالیات های معوقه، از تحقق بخش عمده درآمدهای معین شده در بودجه امسال اطلاع داد.

رئیس جمهوری در این رابطه تاکید نمود: با برنامه ریزی های انجام گرفته در امسال بویژه تمهیداتی که در بودجه سال 1399 دیده شده بود، توانستیم درآمدها و هزینه ها را مدیریت کنیم و این مهم در شرایط جنگ مالی و فشار حداکثری دولت ترامپ حاصل شد که به اعتراف خود آن ها، به شکست این سیاست انجامید.

روحانی با اشاره به تحقق اهداف بودجه امسال در حوزه اصلی درآمدها و هزینه ها، گفت: برنامه مالی کلان دولت در امسال که بودجه نیز در ذیل آن است، براساس واقعیت ها و ظرفیت های مالی کشور تدوین و در اجرا نیز محقق شد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 14839

به "آمریکا خود به شکست سیاست فشار حداکثری ترامپ اعتراف کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا خود به شکست سیاست فشار حداکثری ترامپ اعتراف کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید