آمریکا معافیت عراق از تحریم واردات گاز از ایران را تمدید کرد

به گزارش بانیما، مقام های عراقی می گویند خزانه داری آمریکا معافیت این کشور از تحریم واردات گاز و برق از ایران را تمدید نموده است.

آمریکا معافیت عراق از تحریم واردات گاز از ایران را تمدید کرد

به گزارش گروه ورزشی خبرنگاران، خبرگزاری آسوشیتدپرس روز چهارشنبه به نقل از دو مقام عراقی نوشته است که آمریکا به بغداد اجازه داده فعلا به واردات انرژی از ایران ادامه دهد.

بر اساس این گزارش، وزارت خزانه داری آمریکا مجوز معافیت تحریمی واردات برق و گاز از ایران را که این هفته منقضی می گردد، برای 45 روز دیگر تمدید نموده است.

یک مقام عراقی که خواسته نامش فاش نگردد، به آسوشیتدپرس گفته است که آمریکا تمدید این مجوز را به تدوین طرحی تعیین برای کاستن از وابستگی به واردات گاز از ایران منوط نموده بود، اما نهایتا این معافیت را صادر نموده و گفته است که در صورتی که بغداد زمانبندی تعیینی برای کاهش وابستگی به ایران ارائه کند، واشنگتن حاضر است این معافیت را برای دوره طولانی تری تمدید کند.

معافیت پیشین عراق از تحریم های ایران، 120 روزه بود. آسوشیتدپرس نوشته است که کوتاه شدن دوره مجوز صادره از سوی آمریکا، نشان می دهد که واشنگتن در کوشش است تا بغداد را برای خودکفایی در منابع گازی یا یافتن منابع تازه گاز خارجی، تحت فشار قرار دهد.

یک مقام عراقی در این خصوص گفته است: ایالات متحده آمریکا یک دوره 45 روزه داده و اگر ما یک چارچوب زمانی در زمینه سرمایه گذاری گازی عراق ارائه کنیم، این دوره زمانی می تواند تمدید گردد. ما تا الان، چنین چارچوب زمانی ای برای آن ها ارسال ننموده ایم.

عراق به شدت به واردات گاز از ایران برای فراوری برق وابسته است و همین موجب شده تا عدم صدور مجوز معافیت تحریمی و اختلال در ورود گاز ایران به عراق، اقتصاد این کشور را به شدت تحت تأثیر قرار دهد.

پیش از این روزنامه وال استریت ژورنال گزارش داده بود که آمریکا از عراق خواسته برای استقلال از ایران، به سمت انعقاد قرارداد با شرکت های آمریکایی حرکت کند. یکی از این قراردادها، توافق 50 میلیارد دلاری با شرکت اکسان موبیل آمریکاست.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 7354

به "آمریکا معافیت عراق از تحریم واردات گاز از ایران را تمدید کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا معافیت عراق از تحریم واردات گاز از ایران را تمدید کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید