افشاگری در خصوص ماهیت خطرناک الگوریتم های فیس بوک

به گزارش بانیما، فرانسیس هاگن افشاگر فیس بوک در خصوص خطرناک بودن الگوریتم های این شبکه اجتماعی و دستکاری فکر انسان به وسیله این الگوریتم ها افشاگری کرد.

افشاگری در خصوص ماهیت خطرناک الگوریتم های فیس بوک

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از کانورسیشن، وی که قبلا مدیر فراوری فیس بوک بوده با حضور در سنای آمریکا اذعان کرد که این شبکه اجتماعی به بچه ها آسیب می رساند، تفرقه ایجاد نموده و دموکراسی را تضعیف می نماید.

وی اضافه نمود مدیران فیس بوک از این تهدیدها مطلع هستند، اما به کسب سود بیشتر از مردم اهمیت می دهند و کنگره آمریکا باید قوانینی را برای تغییر این شرایط وضع کند.

مارک زاکربرگ مدیرعامل فیس بوک در واکنش به این ادعاها مطلبی را در صفحه شخصی خود در فیس بوک ارسال کرد و اظهارات این مدیر سابق فیس بوک را بی معنا توصیف کرد. وی اضافه نمود که فیس بوک عمیقا به موضوعات مربوط به امنیت کاربران اهمیت می دهد. او در ادامه نوشت: این ادعا که ما عامدانه محتوایی را ترویج می کنیم که افراد عصبانی می نماید و از این طریق سود کسب می کنیم عمیقا غیرمنطقی است. ما از تبلیغات عایدی کسب می کنیم و تبلیغ کنندگان دائماً به ما می گویند علاقه ای به نمایش تبلیغات خود در کنار محتوای مضر یا خشمگینانه ندارند.

بر طبق اظهارات هاگن کسب و کار تبلیغات محور فیس بوک نیازمند آن است که کاربران را برای حداکثر مدت ممکن در پلتفرم های وابسته به فیس بوک فعال نگه دارد و این شرکت برای تحقق این هدف در پی دامن زدن به احساسات منفی در کاربران است.

کم کاری گروه های فعال در فیس بوک که باعث می گردد آنها توانایی نظارتی کافی نداشته باشند و نتوانند در برابر محتوای مضر واکنش نشان دهند، مشکل دیگری است که هاگن به آن پرداخته است. وی در جلسه استماع سنای آمریکا گفته است من در یک تیم ضدجاسوسی کار می کردم و گروه ما تنها می توانست به یک سوم موارد موجود بپردازد.

وی توصیه کرد به جای تقسیم کردن فیس بوک، برای حل این مشکل تغییراتی دیگری در این شبکه اجتماعی ایجاد گردد که از جمله آنها می توان به نمایش فید خبری بر مبنای ترتیب زمانی و هم وادارکردن کاربران به مطالعه مقالات قبل از ارسال آنها اشاره نمود.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 17710

به "افشاگری در خصوص ماهیت خطرناک الگوریتم های فیس بوک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افشاگری در خصوص ماهیت خطرناک الگوریتم های فیس بوک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید