خبرنگاران اجرای طرح ملی جام نشاط ویژه زنان سراسر کشور

به گزارش بانیما، تهران- خبرنگاران- معاون توسعه ورزش زنان از اجرای طرح جام نشاط و تندرستی به عنوان دومین طرح ملی وزارت ورزش و جوانان در راستای برنامه توسعه و ترویج فرهنگ ورزش و فعالیت بدنی در میان دختران و زنان خبرداد.

خبرنگاران اجرای طرح ملی جام نشاط ویژه زنان سراسر کشور

مهین فرهادی زاد در این خصوص بیان کرد: طرح جام نشاط و تندرستی به عنوان دومین طرح ملی وزارت ورزش و جوانان با هدف ترویج فرهنگ ورزش و فعالیت بدنی در میان دختران و زنان در حال پیگیری است.

وی با بیان این مطلب که با اجرای این طرح در سه سال اخیر ارتقای تندرستی و نشاط جامعه زنان را هدف قرار گرفته است، شرح داد: جام نشاط و تندرستی در ادامه مشارکت همه جانبه زنان به صورت تیم منتخب بستگان و فامیل ها اجرایی شده که در سطح شهرستان، استان و کشور به صورت رسمی در حال برگزاری است.

وی یادآور شد: در این طرح ملی زنان و دختران بدون واسطه، برنامه تمرینات ورزشی روزانه خود را با علم به چگونگی تاثیر براندام های بدن به ساده ترین شیوه از تارنمای رسمی وزارت ورزش و جوانان دریافت می کنند.

معاون وزیر ورزش و جوانان همچنین گفت: هدف اصلی طرح ارایه اطلاعات و برنامه های ورزشی به مخاطبان برای ایجاد عادت ورزش کردن در زندگی روزانه و جلوگیری از فقر حرکتی و ناهنجاری های جسمانی و روانی است.

فرهادی زاد این نکته را مورد توجه قرار داد که افزایش دانش و آگاهی حرکتی، ایجاد نشاط از طریق ورزش، اصلاح سبک زندگی با ایجاد فرهنگ حضور در فعالیت های ورزشی، نهادینه سازی ورزش در خانواده وزندگی فردی ارتقاء سطح سلامت جسمانی-روانی و اجتماعی خانواده درزمره اهداف های دومین طرح ملی ورزش در سطح کشور است.

فرهادی زاد افزود: در این طرح 6 شاخص آمادگی جسمانی مرتبط با تندرستی شامل (هماهنگی، تعادل، قدرت عضلانی، استقامت عضلانی، استقامت قلبی و عروقی، انعطاف پذیری) در 52 برنامه هفتگی و از طریق بارگذاری تمرینات در تارنمای وزارت ورزش و جوانان الو ورزش در اختیار علاقه مندان قرار می دهد.

وی شرح داد: این طرح از سال 96 در کشور به اجرا درآمده است که در مرحله نهایی طرح که به شکل جشنواره ملی برگزار شده است، 26 هزار و 914 نفر در سال 96 و 14 هزار و 146 نفر در سال 97 و 13هزار و 482 نفر در سال 98 مشارکت داشته اند.

این مقام مسوول در ورزش زنان افزود: معاونت توسعه ورزش بانوان، مجری این طرح است و با رویکرد ارتقاط سطح سلامت جسمانی، روانی، اجتماعی جامعه و ایجاد نشاط و شادابی از طریق ورزش به صورت استانی، منطقه ای و کشوری اجرایی شدن آن را برعهده دارد.

وی از این طرح به عنوان یکی از کاربردی ترین طرح های ورزشی نام برد که جامعه مخاطب می تواند در خانه خود، به راحتی تمرینات ورزشی اش را پیگیری کند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایرنا
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 9924

به "خبرنگاران اجرای طرح ملی جام نشاط ویژه زنان سراسر کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران اجرای طرح ملی جام نشاط ویژه زنان سراسر کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید