ردیابی خرابی دکل های برق با سگ روباتیک

به گزارش بانیما، یک شرکت توزیع برق در استرالیا سگ روباتیک را آموزش می دهد تا با گشت زنی هرگونه خرابی در دکل ها و سیم های برق را ردیابی و گزارش کند.

ردیابی خرابی دکل های برق با سگ روباتیک

سگ روباتیک شرکت بوستون دینامیک برای گشت زنی در خیابان های حومه شهر آدلاید واقع در جنوب استرالیا و رصد خطوط برق آموزش می بیند.

این روبات قبلاً مأموریت های مختلفی مانند نظارت بر فاصله گذاری اجتماعی در سنگاپور انجام داده است. ناسا هم مشغول آموزش به ربات مذکور است تا در غارهای مریخ عملیات اکتشافی انجام دهد.

اکنون شرکت توزیع برقی در استرالیا به روبات آموزش می دهد تا زیرساخت های آسیب دیده و مسائل دیگر در دکل و سیم های برق را ردیابی کند.

سگ روباتیک مذکور می تواند روی سطوح ناهموار حرکت کند، 14 کیلوگرم تجهیزات مانند دوربین را حمل کند، از موانع اجتناب کند و همچنین ابزار هوشمند مذکور می تواند پس از ثبت عکس آن را برای کارمندان انسانی بفرستد. برای آموزش ربات مذکور از نوعی سیستم هوش مصنوعی استفاده می شود که شباهت زیادی به آموزش به حیوانات خانگی دارد. در حقیقت از نوعی هوش مصنوعی به نام یادگیری تقویت شده برای آموزش سگ استفاده می شود.

اگر روبات فعالیتی را به درستی انجام دهد (مانند عکاسی از یک دکل) جایزه و با انجام فعالیتی اشتباه واکنشی منفی دریافت می کند.

این شرکت توزیع برق علاوه بر سگ های روباتیک از پهپادها و فناوری های دیگر برای نظارت بر تجهیزات استفاده می کند. با استفاده از این ربات علاوه بر محافظت از نیروی انسانی از قطعی برق اجتناب می شود و جمع آوری اطلاعات ارتقا می یابد.،مهر

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 17170

به "ردیابی خرابی دکل های برق با سگ روباتیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ردیابی خرابی دکل های برق با سگ روباتیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید