روایت دختر وزنه بردار ایران از تاریخ سازی در جده، تقدیم مدال به خواهر دوقلو

به گزارش بانیما، دختر وزنه بردار ایران گفت: با وجود اینکه برای اولین بار در مسابقات قهرمانی نوجوانان دنیا وزنه می زدم اصلا استرس نداشتم و برعکس شادمان بودم که هر چه زودتر روی تخته بروم.

روایت دختر وزنه بردار ایران از تاریخ سازی در جده، تقدیم مدال به خواهر دوقلو

به گزارش خبرنگاران، غزل و غزاله حسینی دوقلوهای وزنه برداری ایران، برای نخستین بار در جده عربستان، روی تخته مسابقات قهرمانی نوجوانان دنیا رفتند. غزل در این مسابقات هشتم شد اما غزاله توانست تاریخ سازی کند و مدال برنز دوضرب دسته 59 کیلوگرم را در حالی که با وزنه بردار تایلند رقابت داشت، به دست آورد. او در دوضرب رکورد 94 کیلوگرم را ثبت کرد که 2 کیلوگرم بیشتر از وزنه بردار تایلندی بود.

حسینی در مجموع با رکورد 168 کیلوگرم چهارم شد اما با همان تک مدال دوضرب توانست اولین دختر نوجوان ایران باشد که در مسابقات قهرمانی دنیا به مدال رسیده است.

غزاله حسینی در گفت وگو با خبرنگاران درباره کسب مدال تاریخی خود بیان نمود: رقابت سخت بود اما من جنگیدم و توانستم مدال را به دست بیاورم. با توجه به رقیبانی که داشتم فکر می کردم در دوضرب مدال بگیرم که این اتفاق هم افتاد و خیلی حس خوبی داشت. امیدوارم که در مسابقات بعدی بهتر کار کنم و به مدال طلا برسم. باید کوششم را بیشتر کنم.

او با اشاره به تجربه ای که از این مسابقات به دست آورد، گفت: من برای اولین بار قهرمانی دنیا را تجربه می کردم و متوجه شدم باید بجنگم تا بتوانم قهرمانی را به دست بیاورم.

حسینی در پاسخ به این پرسش که برای اولین بار روی تخته مسابقات بین المللی رفت، چگونه استرس خود را کنترل کرد، توضیح داد: هیچ استرسی نداشتم و اتفاقا راضی بودم تا هر چه زودتر مسابقه آغاز گردد و شش حرکتم را درست انجام بدهم.

دختر وزنه بردار ایران در خصوص اینکه خواهرش غزل پیروز به کسب مدال نشد، توضیح داد: رقابت در دسته 55 کیلوگرم هم سنگین بود و خواهرم کوشش خود را کرد. الان هم به من می گوید مدالت برای من باشد و من هم می گویم مال تو باشد (با خنده). من خواهرم را خیلی دوست دارم و خیلی دلم می خواست که او هم بتواند مدال بگیرد. مدالم را هم به خواهرم تقدیم می کنم.

حسینی در خصوص واکنش پدرو مادر و اطرافیانش به کسب این مدال تاریخی گفت: پدرو مادرم خیلی راضی بودند و چند نفر از معلمانم هم تبریک گفتند.

او در پاسخ به این پرسش که دوری از خانواده و حضور در اردوهای تیم ملی برایش سخت نبود؟ تاکید نمود: اوایل سخت بود اما بعد دیگر سختی نداشت. من و خواهرم کنارهم بودیم از این رو مسئله ای نداشتیم.

حسینی در انتها گفت: از آقای مرادی رییس فدراسیون وزنه برداری، کادرفنی تیم ملی و پدر و مادرم تشکر می کنم که خیلی زحمت کشیدند و تمام کوششم را در مسابقات بعدی می کنم تا نتیجه بهتری بگیرم.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 17687

به "روایت دختر وزنه بردار ایران از تاریخ سازی در جده، تقدیم مدال به خواهر دوقلو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روایت دختر وزنه بردار ایران از تاریخ سازی در جده، تقدیم مدال به خواهر دوقلو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید