سال 95 کویر لوت ثبت جهانی می شود

به گزارش بانیما، بر اساس گزارش معاون امور مجلس و استان های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، سال آینده قنات بلده فردوس در قالب پرونده قنوات ایران و کویر لوت در قالب پرونده کویر ایران مشترک بین چند استان ثبت جهانی می شود.

سال 95 کویر لوت ثبت جهانی می شود

اسدالله درویش با تاکید بر اینکه برای تقویت زیرساخت های گردشگری به کمک همه دستگاه های اجرایی نیاز داریم و گردشگری صنعتی بسیار زودبازده است، گفت:

حوزه گردشگری هزینه برای دولت ندارد و عین تولید ثروت است، چرا که فعالیت در این حوزه سریع نتیجه می دهد و تقویت حوزه گردشگری تقویت اشتغال و خارج شدن از رکود اقتصادی است.

معاون امور مجلس و استان های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با بیان اینکه خراسان جنوبی در همه فصول گردشگر ندارد و برای این امر باید تدابیری اندیشیده شود، افزود:

در این راستا باید به مراکز اقامتی و هتل ها این استان با ارائه تخفیف پرداخت عوارض و تعرفه آب و گاز و برق و دادن امتیازهای دولتی کمک کرد.

درویش امیری با اشاره به اینکه خراسان جنوبی هنوز مدت زیادی از مستقل شدن اش نمی گذرد، شرح داد:

فاصله زیاد با مرکز و قرار دریافت در مرز و نداشتن خطوط ریل آهن از جمله مسائل تقویت حوزه گردشگری این استان است.

وی درباره محصولات کشاورزی منحصر به فرد این استان گفت: خراسان جنوبی زعفران به عنوان طلای سرخ و زرشک و عناب دارد که ظرفیت خوبی برای گردشگری است. معاون امور مجلس و استان های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور به وجود بزرگترین غول های ماسه ای جهان با ارتفاع حدود 400 متر در کویر خراسان جنوبی اشاره کرد و افزود:

آب گرم معدنی فردوس و لوت که متاسفانه کمتر شناخته شده از دیگر جاذبه های گردشگری این استان است که باید با کمک رسانه ها این ظرفیت ها به گردشگران داخلی و خارجی معرفی شود.

درویش امیری از برگزاری تور رالی بین المللی در خراسان جنوبی خبر داد و گفت: 26 مهر تا 4 آبان ماه 20 خودرو از کشورهای اروپایی به ایران می آیند و در بیرجند اقامت خواهند کردند و بعد از آن هدف آنان کویر لوت است. وی به نوبت ثبت قنات بلده فردوس و کویر لوت در میراث جهانی اشاره کرد و افزود:

سال آینده قنات بلده فردوس در قالب پرونده قنوات ایران و کویر لوت در قالب پرونده کویر ایران مشترک بین چند استان ثبت جهانی می شود.

معاون امور مجلس و استان های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور یادآور شد:

در حال حاضر در خراسان جنوبی هشت هتل و 16 مهمان پذیر وجود دارد و پنج هتل در حال ساخت است که فرصت های برای تقویت حوزه گردشگری این استان محسوب می شود.

درویش امیری با بیان اینکه استانداری خراسان جنوبی ارگ کلاه فرنگی به میراث فرهنگی واگذار شد، گفت:

قطعاً برای استقرار بخشی از موزه ها از این مکان استفاده می شود و امیدواریم مرمت این اثر تاریخی تا نوروز سرانجام یابد.

به گفته معاون امور مجلس و استان های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، کویر حیدرآباد نهبندان به عنوان گرم ترین نقطه جهان به ثبت رسیده، بنابراین باید از این تابش خورشید استفاده کرد و داشتن کویر یک سرمایه و ثروت ناشناخته است که باید بیشتر قدر آن را بدانیم. منبع: ایسنا

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: کجارو
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 7326

به "سال 95 کویر لوت ثبت جهانی می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سال 95 کویر لوت ثبت جهانی می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید