سرمربی تیم ملی بسکتبال جوانان: تمرین خالی کمکی به بازیکنان نمی کند

به گزارش بانیما، محسن شاه علی با ابراز رضایت از شرایط بازیکنانش از دو موضوع در جهت کسب سهمیه جام جهانی ابراز نگرانی کرد؛ ابتدا خاتمه تمرینات تیم در فصل امتحانات و سپس شرایط دیدارهای محبت آمیز.

سرمربی تیم ملی بسکتبال جوانان: تمرین خالی کمکی به بازیکنان نمی کند

سرمربی تیم ملی بسکتبال جوانان در گفت و گو با خبرنگاران، درباره شرایط ملی پوشان در جهت قهرمانی آسیا و کسب سهمیه جام جهانی اظهار کرد: شرایط تیم ملی خوب است. ما در سال جدید اردوهایمان را دیرتر از برنامه ای که داشتیم شروع کردیم اما تمام تلاش این بود که بچه ها را آماده کنیم. قرار بود بیستم فروردین شروع کنیم اما به دلیل جابجایی فدراسیون اردو دیر شروع شد. در این مدت هم فشار به بازیکنان آوردیم تا بعد از تعطیلات عید از نظر بدنی آماده شوند و به آن شرایط خوب برسند.

شاه علی با اشاره به تعطیلی دوباره تمرینات بیان کرد: ما به بازیکنان فشار آوردیم تا بعد از آن مدت تعطیلی دوباره در جو تمرین قرار بگیرند و آماده شوند اما موضوع دیگر امتحانات بازیکنان است و به همین دلیل دوباره تمرینات تعطیل شد تا ملی پوشان به امتحاناتشان برسند. بیش از بیست روز بازیکنان را در اختیار نداریم که همین مساله دوباره باعث می شود آنها از شرایط آمادگی دور شوند.

سرمربی تیم ملی جوانان ادامه داد: بازیکنان تعطیل می شوند و بعد از بازگشت به اردو فشار می آوریم تا از نظر بدنی آماده شوند. دوباره تعطیل می شوند و ما باید بعد از برگشتن آنها همین برنامه را داشته باشیم. واقعا وقت نداریم و این موضوع خیلی بر کارمان تاثیر گذاشته است. در تلاش هستیم تا بازیکنان در شهرستان ها تمرین داشته باشند و بازیکنان تهران را نیز در میان امتحاناتشان در اختیار داشته باشیم تا آنها هماهنگی شان را از دست ندهند. روزی یکی دو ساعت هم تمرین داشته باشند خوب است.

شاه علی در پاسخ به این سوال که ملی پوشان قبل از قهرمانی آسیا چه دیدارهای تدارکاتی خواهند داشت؟ شرح داد: ما چند بازی تدارکاتی را در برنامه خودمان قرار داده ایم. نکته مهم در این برنامه ها قرار دریافت بازیکنان در شرایط مسابقه واقعی است. بازیکنان به حضور در تورنمنتی که برد و باخت لحاظ شود تا در شرایط مسابقه قرار بگیرند نیاز دارند. باید تدارکاتشان شبیه به مسابقات قهرمانی آسیاباشد.

او اضافه نمود: تورنمنت اطلس چین مد نظر بود که قرار است به ما اعلام شود چه تیم هایی در آن شرکت می کنند که اگر کیفیت بالا بود در آن شرکت کنیم. دیدارهایی محبت آمیز در اروپا را نیز رایزنی کردیم. کرواسی، بوسنی و مونته نگرو کشورهایی هستند که رایزنی کردیم تا تیم ملی ایران بتواند دو دیدار محبت آمیز با تیم ملی جوانان آنها داشته باشد. این برنامه ها وجود دارد اما باید ببینیم که شرایط اعزام تیم با توجه به شرایط ارزی چه خواهد شد.

سرمربی تیم ملی جوانان در پاسخ به این سوال که چقدر این بازی ها می تواند برای جوانان موثر باشد؟ شرح داد: صرف تمرین و مسابقه ندادن به هیچ وجه برای تیم ملی مناسب نیست. تمرین خالی کمکی به ملی پوشان نمی کند. ما باید بازی داشته باشیم تا ملی پوشان در شرایط مسابقه قرار بگیرند. از طرفی باید مسابقه با کیفیت بالا داشته باشیم تا بازیکنان محک خوبی بخورند. نکته دیگر این است که تیم باید در شرایطی مثل مسابقات قهرمانی آسیا قرار بگیرد تا بازیکنان برد و باخت را حس کنند و بدانند نتیجه بازی در کارشان تاثیر می گذارد تا در تایلند و در لحظه های حساس بهتر کار کنند.

شاه علی اضافه نمود: این تیم قبل از قهرمانی آسیا باید با حریفان خوب بازی کند، ببازد و یاد بگیرد که ریکاوری کند و خودش را برای مسابقه بعدی آماده کند. قهرمانی آسیا و کسب سهمیه جام جهانی مسابقات ساده ای نیست و تیم باید برای لحظه های حساس کاملا آماده باشد.

او در پاسخ به این سوال که با توجه به اداری شدن برخی اتاق های سالن آزادی تیمش از نظر خوابگاهی مسئله ای ندارد؟ بیان کرد: با آقای شاهین طبع تعاملی داشتیم که هم برای تمرین و هم برای استفاده از خوابگاه مسئله ای نداشته باشیم. با توجه به اینکه ملی پوشان تیم بزرگسال در هتل هستند از نظر خوابگاه مسئله ای نداریم.

سرمربی تیم ملی بسکتبال جوانان درباره برنامه بعدی ملی پوشان پس از بازگشت به اردو بیان کرد: در این مرحله از اردو واقعا فشار زیادی به تیم آوردیم تا بازیکنان به شرایط خوب برگردند. قطعا بعد از بازگشت بازیکنان دوباره باید این فشار را بیاوریم. وقتی بازیکن آماده می شود و می رود دوباره تحت فشار قرار می گیرد درصد مصدومیتش بالا می رود و ما باید به این مساله نیز توجه زیادی داشته باشیم. تعطیلات زیادی پیش رو است و باید خیلی مراقب باشیم. امیدوارم که مسئله ای پیش نیاید و بتوانیم خیلی زود به شرایط مناسب برسیم.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 7176

به "سرمربی تیم ملی بسکتبال جوانان: تمرین خالی کمکی به بازیکنان نمی کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرمربی تیم ملی بسکتبال جوانان: تمرین خالی کمکی به بازیکنان نمی کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید