طرز تهیه کافه گلاسه و قهوه گلاسه

به گزارش بانیما، کافه گلاسه یا Cafe Glace چیست؟ کافه گلاسه اغلب با گلاسه قهوه اشتباه گرفته می گردد، اما مسئله اینجاست که قهوه گلاسه را می توان با انواع نوشیدنی قهوه از اسپرسو گرفته تا قهوه دمی و کاپوچینو و پودر نسکافه درست کنید، اما برای درست کردن کافه گلاسه حتما باید قهوه اسپرسو داشته باشید. البته گلاسه میوه ای هم داریم مثل گلاسه توت فرنگی (ترکیب بستنی توت فرنگی اسکوپی با بستنی رقیق شده با شیر).

طرز تهیه کافه گلاسه و قهوه گلاسه

طرز تهیه قهوه گلاسه

مواد لازم برای دو لیوان

شیر: 2 لیوان

پودر نسکافه: 2 قاشق غذاخوری

شکر: 2 قاشق غذاخوری

سس شکلات: به مقدار دلخواه

سس کارامل: به مقدار دلخواه

بستنی قهوه: 2 اسکوپ یا بیشتر

خامه قنادی: به مقدار دلخوا

طرز تهیه

مواد تشکیل دهنده قهوه گلاسه به جز قهوه اسپرسو می تواند نوشیدنی مورد علاقه شما از اسپرسو گرفته تا نسپرسو، کاپوچینو و قهوه فرانسه، قهوه سرد دم یا کلد برو و … باشد، اما در این دستور از پودر نسکافه استفاده می کنیم. شما می توانید از هر قهوه ای که دوست دارید بهره ببرید. ابتدا در یک شیرجوش پودر نسکافه، شیر و شکر را بریزید و روی شعله ملایم گاز بگذارید. وقتی این ترکیب آغاز به قل زدن کرد گاز را خاموش کنید و صبر کند تا کاملا خنک گردد. وقتی خنک شد آن را در یخچال بگذارد تا سرد گردد.

دو لیوان بلند را انتخاب کنید و روی دیواره های آن ها با سس شکلات و سس کارامل بریزید. در هر لیوان به اندازه مساوی مقداری نیمی از نوشیدنی نسکافه و شیر که آماده نموده بودید بریزید و در هر کدام یک اسکوپ بستنی وانیلی بگذارید. نیمی دیگر از نوشیدنی نسکافه را به اندازه مساوی روی بستنی بریزید و روی آن را با خامه فرم گرفته قنادی و شکلات رنده شده تزیین کنید. قهوه گلاسه را سرد میل کنید.

طرز تهیه کافه گلاسه

مواد لازم برای 2 نفر

بستنی وانیلی: 3 اسکوپ

قهوه اسپرسو: 2 یا سه شات (هر چه بیشتر باشد طعم قهوه غالب تر از بستنی است)

شیر: به مقدار لازم

طرز تهیه

برای درست کردن کافه گلاسه ابتدا قهوه اسپرسو را تهیه کنید. برای دم کردن اسپرسو ابتدا دانه قهوه را به میزان متوسط آسیاب کنید. برای درست کردن 1 شات اسپرسو، 21 گرم قهوه آسیاب شده در سبد قهوه موکاپات بریزید و با نوک دست آن را صاف کنید. در قسمت محفظه آب موکاپات تا حدی که تعیین شده آب سرد بریزید. مقدار آب باید تا قسمت زیر محفظه سوپاپ کنترل فشار باشد.

حالا سبد قهوه را روی محفظه آب بگذارید و آن را ببندید. موکاپات را روی شعله متوسط رو به پایین گاز بگذارید تا آب سرد به دمای جوش برسد و آب با فشار وارد سبد قهوه گردد و از میان دانه های قهوه عبور کند. در مرحله آخر قهوه از لوله محفظه خارج گردد. در این مرحله قهوه اسپرسو آماده است و بلافاصله باید در فنجان ریخته گردد.

سپس در هر لیوان یا جام بستنی وانیلی را اضافه کنید و روی بستنی وانیلی شیر بریزید. در مرحله آخر یک یا دو شات قهوه اسپرسو (بسته به ذائقه و علاقه تان به قهوه) به بستنی و شیر اضافه کنید. در صورت تمایل روی کافه گلاسه را با خامه فرم گرفته قنادی و پودر شکلات تزیین کنید که البته برای کافه گلاسه معمولا خامه و شکلات اضافه نمی گردد. طرز خوردن کافه گلاسه و قهوه گلاسه شبیه هم است، سرد و خنک. یک نکته مهم در سرو کافه گلاسه و قهوه گلاسه را حتما رعایت کنید: برای تهیه کافه گلاسه فقط از بستنی وانیلی و برای تهیه قهوه گلاسه فقط از بستنی قهوه یا نسکافه بهره ببرید و جای این دو را عوض نکنید.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: گردشبان
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 11382

به "طرز تهیه کافه گلاسه و قهوه گلاسه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه کافه گلاسه و قهوه گلاسه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید