ظریف: هدف ایران برقراری صلح پایدار و خاتمه درگیری در افغانستان است

به گزارش بانیما، وزیر امور خارجه ایران در شهر دوشنبه، پایتخت تاجیکستان، گفت که هدف جمهوری اسلامی کمک به برقراری صلح پایدار و خاتمه درگیری ها در افغانستان است.

ظریف: هدف ایران برقراری صلح پایدار و خاتمه درگیری در افغانستان است

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان که شامگاه یکشنبه برای شرکت در کنفرانس قلب آسیا به تاجیکستان رفته است، درباره صلح افغانستان گفت که هدف ایران برقراری صلح پایدار و پایان درگیری ها در افغانستان است.

وی در سفر دو روزه به شهر دوشنبه درخصوص روابط دو کشور ایران و تاجیکستان نیز با مقامات دوشنبه گفت وگو خواهد کرد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در بدو ورود درباره برنامه سفرش گفت: بسیار خوشحالم فرصتی پیدا شد تا برای اجلاس قلب آسیا و یک سفر دوجانبه به کشور دوست، همسایه، همزبان و همکیش تاجیکستان سفر کنم و با مقامات تاجیکستان و سایر کشورهای که نسبت به افغانستان که آن هم یک کشور هم کیش، هم زبان و همسایه است، اشتراک مساعی کنیم تا بتوانیم به برادران خواهران خود در افغانستان برای برقراری صلح پایدار و پایان درگیری ها در افغانستان کمک بکنیم.

وی با اشاره به برنامه دیدار و مذاکرات خود با مقامات عالی تاجیکستان نیز گفت: روابط ایران و تاجیکستان روابط دیرینه و برادرانه است، امیدوارم این سفر بتواند برای تقویت و گسترش همکاری ها در همه زمینه ها سهم خوبی ایفا کند.

ظریف علاوه بر شرکت و سخنرانی در این کنفرانس با وزرای امور خارجه تاجیکستان، افغانستان، پاکستان، هند و آذربایجان نیز دیدار خواهد کرد.

پانزده کشور عضو قلب آسیا شامل جمهوری اسلامی ایران، افغانستان، تاجیکستان، پاکستان، چین، روسیه، هند، قزاقستان، قرقیزستان، ترکمنستان، ازبکستان، ترکیه، آذربایجان، عربستان سعودی و امارات متحده عربی هستند.

همچنین آمریکا، استرالیا ، کانادا، دانمارک، مصر، فرانسه، فنلاند، آلمان، عراق، ایتالیا، ژاپن، نروژ، لهستان، اسپانیا، سوئد و انگلیس هم کشورهای حامی قلب آسیا به شمار می فرایند.

کنفرانس قلب آسیا از سال 2011 تا 2019 در استانبول، کابل، آلماتی، پکن، اسلام آباد، امریتسار، باکو و استانبول برگزار شده است.

.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 15163

به "ظریف: هدف ایران برقراری صلح پایدار و خاتمه درگیری در افغانستان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظریف: هدف ایران برقراری صلح پایدار و خاتمه درگیری در افغانستان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید