فاینال فانتزی 16؛ 5 چیز که از بازی می خواهیم (و 5 چیز که نمی خواهیم)

به گزارش بانیما، از زمان نمایش بازی فاینال فانتزی 16 در مراسم رونمایی از پلی استیشن 5، طرفداران مشتاقانه منتظر نشر اخبار و اطلاعات نو پیرامون نوترین دنباله این مجموعه محبوب نقش آفرینی هستند.

فاینال فانتزی 16؛ 5 چیز که از بازی می خواهیم (و 5 چیز که نمی خواهیم)

بااین وجود، دوستداران فرنچایز باید برای کسب اطلاعات تازه مدت بیشتری صبر پیشه نمایند. هرچند، در این میان عده ای بیکار ننشسته اند و در عوض فهرستی از خواسته های خود برای این اسم تازه تهیه نموده اند. بسیاری از فهرست ها شامل نظرات گوناگون و حتی کاملاً متضاد یکدیگر است که به نوبه خود جالب و تامل برانگیز است.

اما بیایید در عوض بر روی مواردی تمرکز کنیم که می توان در فاینال فانتزی 16 انتظارشان را داشت و به طور هم زمان درباره مواردی صحبت کنیم که شاید حضورشان در بازی چندان منطقی نباشد. در این مقاله به آنچه که می خواهیم و نمی خواهیم در فاینال فانتزی 16 ببینیم خواهیم پرداخت. با ما همراه شوید.

10. می خواهیم: داستانی با ظرافت و پیچیده

داستان های بازی های فاینال فانتزی به قدرتمند و پیچیده بودنشان شناخته می شوند. گاهی اوقات در این داستان ها می توان داستان های سرگذشت شخصیت ها مانند فاینال فانتزی 7 در نیبلهایم و یا مضامین رستگاری در فاینال فانتزی 4 را مشاهده کرد. به هرحال، مهم آن است که فاینال فانتزی 16 مانند عناوین پیش از خود از یک بستر نیرومند روایی هم بهره مند گردد.

با اینکه داستان های فاینال فانتزی اغلب به ژرفای خود شناخته می شوند و از پیچیدگی های خاصی برخوردارند، گاهی اوقات پیش می آید که داستان در بازی گم می گردد مانند فاینال فانتزی 13. پس آنچه که ما می خواهیم یک داستان پیچیده و لایه لایه است اما نه تاحدی که در کلاف داستان سرایی خود سردرگم گردد و بازیکنان را هم در پی خود به این مارپیچ گنگ و بی سروته بکشاند.

9. نمی خواهیم: دنباله

این مورد کمی خاص است زیرا برای رخ دادن آن بازی باید عرضه شده باشد. بااین حال، ما همچنان بر این باوریم که مستقل ماندن بازی تصمیمی هوشمندانه و منطقی است.

در عوض خلق یک مجموعه مانند فاینال فانتزی 7 یا دنباله های مختلف همانند فاینال فانتزی X-2، بگذارید بازی فرصت نفس کشیدن داشته باشد و روی پای خود بایستد چراکه گاهی اوقات مستقل نگه داشتن یک بازی و نبود دنباله آن بازی را منحصربه فرد می نماید. یک مثال خوب برای این مورد فاینال فانتزی 9 است که یکی از برترین بازی های فرنچایز بدون هیچ دنباله و مجموعه ای است.

8. می خواهیم: دنیا آزاد غنی

به اسم تازهترین بازی فاینال فانتزی، انتظاراتی که از دنیا بازی می رود بسیار بالاست. زیرا قرار است باری دیگر به دنیا کلاسیک قرون وسطی فاینال فانتزی سفر کنیم پس امید آن است که این دنیا هنوز به اندازه کافی منحصربه فرد و غنی از افسانه ها و اساطیر باشد.

انتظار دیگری که از یک دنیا باز می رود وسعت آن است. هرچند منظور دنیای به عظیمی و ابعاد دنیا زنوبلید نیست اما باید تا حدی عظیم باشد که بازیکنان را علاقه مند به گشت وگذار در این دنیا بکند. مع هذا تنها گذر زمان تعیین می نماید که دنیا فاینال فانتزی 16 چه شکل و شمایلی خواهد داشت.

7. نمی خواهیم: راهروها

در ادامه صحبت درباره دنیا آزاد غنی، آخرین چیزی که طرفداران می خواهند بازگشت به پیشروی خطی فاینال فانتزی 13 است. به خصوص راهروهای خطی منفوری که بازیکن باید برای پیشروی در بازی از آنها گذر می کرد. بازگشت این راهروها به احتمال زیاد پتانسیل و مجذوب کنندهیت دنیا فاینال فانتزی 16 را درصورتی که اسکوئر انیکس به هر دلیلی تصمیم به بازگرداندن راهروها یا مکانیک مشابه آن بگیرد در معرض خطر قرار می دهد.

6. می خواهیم: شخصی سازی جادو و کلاس

یکی از مجذوب کننده ترین عناصر بازی های فاینال فانتزی قدیمی تر و فاینال فانتزی 16 اندازه آزادی عمل در بخش شخصی سازی است. این آزادی شامل یک سیستم کلاس می گردد که به بازیکن اجازه می دهد آن طور که تمایل دارد بازی را تجربه کند. یکی دیگر از مواردی که باید به آن اشاره نمود سیستم مَتریا (materia) از بازی فاینال فانتزی 7 است که به بازیکن اجازه می داد طیف متنوعی از جادو و مهارت ها را برای تیم خود انتخاب کند. داشتن چنین قابلیتی در فاینال فانتزی 16 به سرگرم نماینده تر شدن گیم پلی و اختصاص وقت بیشتر به بازی یاری می نماید.

5. نمی خواهیم: تیم کوچک

با اینکه طرفداران به شخصیت های بازی فاینال فانتزی 15 علاقه مند بودند در اینکه این بازی جز معدود بازی های فاینال فانتزی با کوچک ترین تیم شخصیت هاست تغییری ایجاد نمی نماید.

از این رو، اگر در فاینال فانتزی 16 مانند سایر عناوین فرنچایز حدود 7 یا 8 شخصیت حضور داشته باشند بهتر است. در این صورت، تعادل مناسبی میان شخصیت ها برقرار می گردد تا بتوانند به خوبی با یکدیگر تعامل نمایند. البته انجام این کار ممکن است به خاطر سیستم تازه نبرد کمی سخت باشد اما نبردها را قطعاً به تجربه ای منحصربه فرد تبدیل خواهد نمود. در ادامه مقاله توضیحات بیشتری در این باره ارائه خواهیم کرد.

4. می خواهیم: گزینه انجام نبردها به صورت Turn-Based

گیم پلی فاینال فانتزی 16 نویدبخش تجربه ای خوشایند است. این سیستم به وسیله ریوتا سوزوکی درحال توسعه است. وی یکی از افراد دخیل در ساخت سیستم نبرد بازی Devil May Cry 5 بود. با اینکه حضور او در این پروژه جای خشنودی و آسودگی خاطر دارد بسیاری از طرفداران هنوز هم چشم انتظار روزی هستند که فرنچایز دوباره نیم نگاهی به سیستم مبارزه turn-based بکند. اضافه شدن عناصر turn-based به بازی یا حتی یک حالت بازی مجزا مشابه حالت کلاسیک فاینال فانتزی 7 به توسعه آزادی عمل در گیم پلی بازی یاری شایانی می نماید.

3. نمی خواهیم: تکیه کامل بر نوستالژی

یکی از نکات مثبتی که از خبر اعلام بازی فاینال فانتزی 16 به دست آمد مشاهده بازگشت بازی به حال و هوای فانتزی بود. با اینکه بازگشت فاینال فانتزی 16 به عناصر کلاسیک فانتزی خبر خیلی خوبی است امیدواریم بازی کاملاً به نوستالژی تکیه نکند و در عوض تنها با ته رنگی از نوستالژی، داستان بدیعی که برای بازی به رشته تقریر درآمده به شکل جامع روایت گردد.

2. می خواهیم: سیستم نبرد پیچیده برای هم تیمی ها

همان طور که پیش ازاین اشاره شد، مسئول ساخت سیستم مبارزه فاینال فانتزی 16 ریوتا سوزوکی است. با مشاهده تریلر می توان به این نتیجه رسید که نبردها به صورت حساب شده انجام می شوند اما سرعت بالایی دارند. علاوه بر این، استفاده از جادو و مهارت تلپورت هم کاربردی و مؤثر به نظر می آیند.

اگر بازی قرار است سیستم هم تیمی داشته باشد، امکان هم افزایی و همکاری در گیم پلی به پویایی نبردها یاری می نماید. اجازه انجام حرکات ترکیبی یا جادوهای ترکیبی یکی از مواردی است که به مجذوب کنندهیت گیم پلی بازی خواهد اضافه نمود. با اینکه طرفداران و منتقدین هنوز نمی دانند بازی به چه سویی می رود در حال حاضر احتمالات بی سرانجام هستند.

1. نمی خواهیم: محتویات الحاقی و اضافی برای جزئیات داستان

یکی از انتقادهای مشترکی که بازی فاینال فانتزی 15 پس از عرضه شد چگونگی روایت داستان بود. به طور دقیق تر، سرعت پیشروی داستان و جزئیات داستانی که به خوبی توضیح داده نشده بودند با بازخورد منفی بازیکنان و منتقدان روبه رو شد.

ازاین رو، اسکوئر تصمیم به ساخت و انتشار اپیزودهای اضافی کرد تا مسائل و خلأهای داستانی را برطرف کند و علاوه بر این، سرانجام های مختلفی برای بازی هم ارائه کند. به جز این اپیزودهای اضافی، یک فیلم سینمایی انیمیشنی، یک انیمه و داستان های کوتاه هم پیرامون بازی عرضه شدند.

با این اوصاف، امیدواریم که داستان فاینال فانتزی 16 به خوبی روایت گردد و نیازمند تکیه بر بسته های الحاقی یا سایر مدیوم ها همانند فیلم سینمایی یا انیمه برای توسعه و تعمیق داستان خود نداشته باشد.

منبع: The Gamer

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 17092

به "فاینال فانتزی 16؛ 5 چیز که از بازی می خواهیم (و 5 چیز که نمی خواهیم)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فاینال فانتزی 16؛ 5 چیز که از بازی می خواهیم (و 5 چیز که نمی خواهیم)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید