فعالیت 5239 نفر تکواندوکار خانم در اردبیل

به گزارش بانیما، خبرنگاران/اردبیل رئیس هیئت تکواندو استان اردبیل از فعالیت 5 هزار و 239 نفر تکواندوکار خانم در این استان خبر داد.

فعالیت 5239 نفر تکواندوکار خانم در اردبیل

تورج خوشروزی در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: تکواندو از رشته های پر طرفدار در بین ورزش های رزمی استان است و در حال حاضر تعداد 14 هزار و 195 نفر در استان اردبیل عضو بانک اطلاعات فدراسیون تکواندو می باشند که از این تعداد 5 هزار و 239 نفر خانم و 8 هزار و 956 نفر آقا هستند.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه چه تعداد داور و مربی تکواندو آقا و خانم در استان اردبیل فعالیت دارند، شرح داد: 53 نفر مربی خانم و 93 نفر مربی آقا، 63 نفر داور آقا و 36 نفر خانم در درجات مختلف در سطح استان فعالیت می کنند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در تمام شهرستان های استان هیئت تکواندو راه اندازی شده است، تشریح کرد: قبلاً شهرستان های سرعین، نمین، کوثر، بیله سوار و اصلاندوز هیئت تکواندو نداشتند یا راکد بودند که در سال 99 با معرفی رئیس سعی بر ایجاد و فعال سازی تکواندو در شهرستان ها کردیم.

رئیس هیئت تکواندو استان اردبیل افزود: یکی از اهداف و برنامه های اصلی هیئت استان، توسعه تکواندو در شهرستان ها است که تا حدودی این برنامه عملی شده است.

خوشروزی افزود: باتوجه به شیوع بیماری کرونا، فعالیت هیئت تکواندو هم تعطیل نشده و برنامه های طبق ابلاغ فدراسیون و استان، شامل برنامه های آموزشی، دوره های هماهنگی مربیان و داوران، آزمون ارتقا کمربند، مسابقات و برنامه های فرهنگی و همگانی در طول سال گذشته و سالاری به صورت مجازی و حضوری برگزار شد.

وی با بیان اینکه طی سال گذشته در بخش آموزشی هیئت تکواندوی استان میزبان استانی و کشوری چهار دوره مربیگری و داوری درجه 3 و 2 به صورت مجازی بود، تشریح کرد: هیئت استان توانست در راستای توسعه داوران و مربیان استان و ارتقا درجات قدم مؤثری بردارد و همچنین انعقاد تفاهم نامه با معاونت تربیت بدنی آموزش وپرورش و برگزاری دوره مسابقات پومسه دانش آموزی با استفاده از برنامه شاد برگزار شد.

به گفته خوشروزی، در بحث ارتقای کمربند، 5 دوره آزمون آنلاین با حضور بیش از 300 نفر در کمربندهای قرمز تا دان 2 در بخش بانوان و آقایان در سطح استان برگزار شد.

دلایل عدم شکوفایی استعدادهای ورزشی

رئیس هیئت تکواندو استان اردبیل افزود: در سالاری هم هیئت تکواندو استان سمینار دانش افزایی داوران با حضور حافظ مهدوی رئیس کمیته فدراسیون تکواندو و نایب رئیس کمیته داوران اتحادیه آسیا برگزار کرد.

رئیس هیئت تکواندو استان اردبیل در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه چالش پیشروی هیئت را چه چیزهایی می دانید و این چالش ها را چگونه می توان مرتفع کرد، ادامه داد: تقویت زیرساخت و تجهیز هیئت های تکواندو شهرستان ها، افزایش تعداد مربی و داوری، عدم توسعه تکواندو در برخی شهرستان ها از لحاظ ایجاد و ثبت باشگاه از جمله چالش های موجود پیشروی ورزش تکواندو استان اردبیل است که با برگزاری جلسات با هیئت ها بخشی از مسائل رفع شده است ولی ضروری است توجه ویژه ای به استعدادها ورزش شهرستان ها بشود.

وی با بیان اینکه باید با کمبودها و کاستی های ورزش های مدال آور در شورای عالی ورزش استان مطرح و به کیفی سازی این رشته ها توجه شود، ادامه داد: عدم حضور در لیگ های کشوری به دلیل نبود اسپانسر و عدم تأمین هزینه ها مانع کشف و شکوفایی استعدادهای این رشته شده که در صورت توجه مسئولین یا جذب اسپانسر می توان شاهد درخشش قهرمانان در این رشته المپیکی بود هرچند ادوار گذشته در بخش آقایان و بانوان سطح کشور قهرمانی را داشته ایم که به دلایلی از چرخه قهرمانی خارج شده اند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 17492

به "فعالیت 5239 نفر تکواندوکار خانم در اردبیل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فعالیت 5239 نفر تکواندوکار خانم در اردبیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید