مراسم کتاب سال در کرمانشاه برگزار می شود

به گزارش بانیما، خبرنگاران/کرمانشاه معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه از برگزاری مراسم کتاب سال طی امسال در استان خبر داد.

مراسم کتاب سال در کرمانشاه برگزار می شود

مظفر تیموری امروز(پنجم خرداد) در آیین تجلیل از ناشران و خادمان نشر استان کرمانشاه، با اشاره به برگزاری مراسم کتاب سال طی سال جاری در کرمانشاه، گفت: این مراسم طی سالهای 93 و 94 در استان کرمانشاه برگزار گشت، اما از سال 94 تا به امروز برگزار نشده که با پیگیری های صورت گرفته این مراسم سال جاری در استان برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به مطرح شدن تمامی کتب چاپ شده در استان از سال 94 تا به امروز در این مراسم، گفت: نویسندگان و ناشران از امروز تا 30 مرداد مهلت دارند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره تحویل دهند تا این کتاب ها مورد ارزیابی قرار گرفته و کتاب سال معرفی شود.

معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه سپس با اشاره به اجرای طرح بهارانه کتاب 1400، گفت: ثبت نام این طرح از چهارم خرداد شروع شده و تا یازدهم این ماه ادامه دارد و اجرای طرح هم از 17 خرداد شروع و تا 24 همین ماه ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: در این طرح کتاب ها با 20 درصد تخفیف با سقف خرید مجاز برای هر خریدار 200 هزار تومان با ارائه کارت ملی عرضه خواهد شد، همچنین در این طرح به هر نفر 40 هزار تومان تخفیف داده خواهد شد.

وی ادامه داد: از 79 کتابفروشی فعال استان 14 کتابفروشی عضو طرح بهارانه کتاب هستند.

وی در ادامه با اشاره به حمایت از کتابفروشی های استان در طرح فصلی کتاب در استان، گفت: سال گذشته 305 میلیون تومان کتاب در طرح های بهارانه، تابستانه و ... در استان عرضه شد.

وی سپس اشاره ای هم به شرایط چاپخانه های استان داشت و با بیان اینکه استان کرمانشاه 112 چاپخانه دارد، گفت: از این تعداد 98 چاپخانه فعال است و هشت چاپخانه در حوزه چاپ کتاب فعالیت دارند.

تیموری با بیان اینکه استان کرمانشاه 77 ناشر دارد، گفت: تقریبا 33 ناشر غیرفعال هم در استان داریم که باید تلاش کنیم این ناشران در سال جاری فعال شوند.

وی تعداد کتاب های منتشر شده طی سال گذشته در استان را 212 عنوان کتاب با تیراژ 187 هزار و 900 جلد عنوان کرد و اضافه کرد: سال قبل از آن در استان کرمانشاه 250 عنوان کتاب با تیراژ 173 هزار و 850 جلد چاپ شده بود.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 16071

به "مراسم کتاب سال در کرمانشاه برگزار می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مراسم کتاب سال در کرمانشاه برگزار می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید