نشست سه جانبه مصر، یونان و قبرس

به گزارش بانیما، رئیس جمهوری مصر صبح امروز (چهارشنبه) جهت مشارکت در هشتمین دور نشست سه جانبه بین مصر، قبرس و یونان وارد نیکوزیا شد.

نشست سه جانبه مصر، یونان و قبرس

به نقل از سایت المیادین، عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر صبح امروز (چهارشنبه) جهت مشارکت در هشتمین دور نشست سه جانبه بین مصر، قبرس و یونان وارد نیکوزیا شد.

نیکوس آناستازیادس، رئیس جمهوری قبرس در کنفرانس خبری مشترک با عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر و کریاکوس میتسوتاکیس نخست وزیر یونان گفت، روابط با مصر و یونان، علیه هیچ کشوری نیست.

وی در ادامه اضافه نمود، هدف این سه کشور برقراری ثبات و امنیت در شرق دریای مدیترانه است.

رئیس جمهوری قبرس بر اهمیت احترام گذاشتن به حاکمیت تمامی کشورها بر اساس توافقات بین المللی تاکید نمود.

وی مطرح کرد، اقدامات غیرقانونی ترکیه، ثبات منطقه ای را از بین می برد و حفاری این کشور در شرق دریای مدیترانه غیرقانونی است.

رئیس جمهوری قبرس اظهار کرد، باید ترکیه به قطعنامه های سازمان ملل احترام بگذارد و اقداماتش در راستای بی ثباتی را متوقف کند.

وی همچنین گفت، توسعه روابط و همکاری کشورهای اروپایی با مصر مورد آنالیز نهاده شد.

رئیس جمهوری قبرس نسبت به تحقق اقدامات ملموس با هدف تقویت همکاری دوجانبه و دوستی میان قبرس و مصر و همچنین تداوم تقویت مکانیسم همکاری سه جانبه با یونان به ویژه در سایه نقشی که مصر به عنوان پایه و اساس ثبات خاورمیانه و نیز کوشش ها در چارچوب مبارزه با تروریسم و مهاجرت غیرقانونی ایفا می نماید، ابراز امیدواری کرد.

به همین دلیل، رئیس جمهوری مصر توسعه در روابط این کشور با قبرس و همکاری دوجانبه بین دو کشور و نیز مواضع قبرس در حمایت از مصر در محافل و سازمان های منطقه ای و بین المللی را ستود.

رئیس جمهوری مصر توضیح داد: ما مخالف وجود هر نیروی خارجی در اراضی سوریه هستیم.

سیسی بر تمایل کشورش به تداوم فعال سازی چارچوب همکاری و افزایش رایزنی در مورد پرونده ها و مسائل مهم و مورد توجه چه در سطح دو جانبه چه به وسیله مکانیسم همکاری سه جانبه که مصر، یونان و قبرس را کنار هم جمع می نماید، تاکید نمود.

سیسی و آناستازیادس در نشست دو جانبه قبل از نشست سه جانبه بر تقویت سازوکار همکاری سه جانبه تاکید نمودند.

رؤسای جمهوری مصر و قبرس به آنالیز راه های تقویت روابط تاریخی مستحکم بین دو کشور و همکاری موجود بین آنها در تمامی زمینه ها به ویژه در زمینه انرژی پرداختند.

دو طرف بر لزوم قدم گذاشتن در راستا اجرای پروژه های مشترک که در چارچوب مکانیسم همکاری سه جانبه بر سر آن به اتفاق نظر رسیدند، تاکید نمودند.

رؤسای جمهوری مصر و قبرس همچنین در مورد آخرین تحولات در زمینه منطقه ای و کوشش ها برای حل بحران هایی که بعضی کشورهای منطقه از آن رنج می برند، به بحث و گفتگو پرداختند و بر حمایت از موسسات ملی این کشورها برای مشارکت در دستیابی به حل و فصل سیاسی، برقراری امنیت و ثبات به ملت های منطقه و همچنین حفاظت از تمامیت ارضی آن تاکید نمودند.

بسام راضی، سخنگوی رسمی ریاست جمهوری مصر پیشتر خاطرنشان نموده بود، نشست سه جانبه در راستای حمایت و تقویت روابط متمایز بین این سه کشور، تقویت رایزنی سیاسی و تبادل روینمودها در مورد راه های مقابله با چالش هایی که دو منطقه شرق دریای مدیترانه و خاورمیانه با آن رو به رو هستند، انجام می گردد و هدف از این نشست ارزیابی تحول و پیشرفت در زمینه های مختلف همکاری و پیگیری پروژه های مشترک کنونی و اجرای آن در چارچوب ساز و کار سه جانبه است. ، ایسنا

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 12424

به "نشست سه جانبه مصر، یونان و قبرس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نشست سه جانبه مصر، یونان و قبرس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید