پوشش بیمه ای 28 میلیون روستایی، هزینه ویزیت روستاییان چقدر است؟

به گزارش بانیما، مدیرکل خدمات عمومی سازمان بیمه سلامت گفت: در حال حاضر حدود 28 میلیون نفر از جمعیت شهر های زیر 20 هزار نفر تحت پوشش بیمه روستایی قرار دارند.

پوشش بیمه ای 28 میلیون روستایی، هزینه ویزیت روستاییان چقدر است؟

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، محمدرضا میرزایی مدیرکل خدمات عمومی سازمان بیمه سلامت در مورد آخرین شرایط بیمه شدگان روستایی تحت پوشش ین سازمان شرح داد: در حال حاضر حدود 28 میلیون نفر از جمعیت شهر های زیر 20 هزار نفر تحت پوشش بیمه روستایی قرار دارند و درصد کمی از این افراد نیز تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند و به طور کلی می توان گفت خدمات بیمه سلامت برای روستائیان کامل است.

وی اضافه نمود: ما در روستا ها حدود 4112 مرکز ارائه خدمات سلامت داریم که 7 هزار پزشک عمومی و 2 هزار دندانپزشک در این مراکز خدمات ارائه می نمایند و پزشکان خانواده ما سالانه 60 میلیون ویزیت را انجام می دهند همچنین ماما های فعال در این مراکز سالانه 15 میلیون خدمت را ارائه می دهند و دندانپزشکان ما نیز به طور سالانه 5 میلیون ویزیت دندانپزشکی دارند.

میرزایی با بیان اینکه ارائه خدمات سطح یک در روستا ها پوشش کامل دارد، گفت: این مراکز خدمات سلامت از ساعت 8 صبح تا 4 بعدازظهر به روستائیان خدمت ارائه می دهند و در ایام تعطیل نیز مردم می توانند با مراجعه به مراکز مشخص و بیمارستان های طرف قرارداد بیمه سلامت خدمات دریافت نمایند.

مدیرکل خدمات عمومی سازمان بیمه سلامت اضافه نمود: تمام دارو ها و خدمات آزمایشگاهی در همین مراکز انجام می گردد و هزینه ویزیت پزشکان خانواده برای روستائیان تنها 500 تومان است و اگر این افراد احتیاج به خدمات تخصصی داشته باشند به بیمارستان های خصوصی یا دولتی طرف قرارداد ما ارجاع داده می شوند.

وی گفت: پزشک خانواده بر اساس نظام ارجاع بیمار را به سطوح بالاتر ارجاع می دهد و خوشبختانه ما به ازای هر جمعیت 4500 نفر روستایی یک پزشک خانواده داریم.

میرزایی ادامه داد: در حال حاضر طرح پزشک خانواده در دو استان فارس و مازندران به طور کامل اجرایی شده است، اما زیرساخت های آن برای اجرا در سایر شهر ها به طور کامل هنوز فراهم نیست.

مدیرکل خدمات عمومی سازمان بیمه سلامت اضافه نمود: پزشکان خانواده ما مدیر مراکز جامع سلامت روستایی هستند که این مراکز خدمات سرپایی و واکسیناسیون را ارائه می دهند و پزشک خانواده ملزم است به خانه های بهداشتی که پزشک عمومی ندارد مراجعه نمایند.

وی در انتها گفت: در حال حاضر 21 میلیون نفر از جمعیت روستایی کشور ما بیمه رایگان هستند و تعدادی نیز تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی و سایر بیمه ها قرار دارند. گفتنی است در صورتی که بیماران روستایی احتیاج به خدمات اورژانسی داشته باشند با پرداخت تنها فرانشیز درمان که مبلغی حدود 5 الی 10 درصد است می توانند خدمات اورژانس بیمارستانی را دریافت نمایند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 11651

به "پوشش بیمه ای 28 میلیون روستایی، هزینه ویزیت روستاییان چقدر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پوشش بیمه ای 28 میلیون روستایی، هزینه ویزیت روستاییان چقدر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید