7 نکته و دانستی عجیب درباره شهر ممنوعه پکن

به گزارش بانیما، شهر ممنوعه که 600 سال است در میان پکن (Beijing) قد اعلم نموده است، مشهورترین نماد تاریخی این شهر و مرکز سیاست چین در دوران مینگ و کینگ (Ming and qing) است. ممکن است که شما با دیوارهای رسی و قرمز رنگ و کاشی های طلایی آن آشنا باشید، و یا بدانید شهر ممنوعه خانه 24 امپراطور بوده است. اما مطمئن باشید که این دانستی های جالب درباره این شهر ممنوعه را نشنیده اید. با مجله خبرنگاران همراه باشد تا شما را با این شهر ممنوعه بیشتر آشنا کنیم.

7 نکته و دانستی عجیب درباره شهر ممنوعه پکن

این قلعه موزه مانند که شما می بینید تمام شهر ممنوعه نیست

با این که تور کامل موزه 3 ساعت به طول می انجامد اما با این وجود این موزه تمام شهر نیست. در سال 2015 که نودمین سالگرد این موزه بود 65٪ از شهر ممنوعه به روی عموم مردم گگردده شد که 35٪ بیشتر از سال 2002 بود. در سال 2016 این اندازه به 76٪ افزایش پیدا کرد. این مسئله به این علت است که مابقی هنوز در دست بازسازی است. بنا به گفته مدیر موزه شهر ممنوعه، شان جیزیانگ (Shan Jixiang) تا سال 2020 85٪ از این موزه بر روی عموم گگردده می گردد و750 کارمند موزه به خارج از این مجموعه منتقل می شوند.

نماهای داخل از سرسراهای شهر در فیلم ها واقعی نمی باشند

در سال 1980 بعد از حادثه ای هنگام فیلمبرداری کمپانی فیلم سازی چانگ چون (Changchun) که در آن فرشی در سرسرای محل اقامت امپراطور یونگ ژنگ (Yongzhen) آتش گرفت، موزه شهر ممنوعه، فیلمبرداری را در سرسراهای این قلعه ممنوع نمود. سرسرای اصلی موزه فقط در شاهکار برناردو برتولوچی (Bernardo Bertolucci) به نام آخرین امپراطور (Last Emperor) دیده می گردد که هنگام فیلمبرداری آن بازیگران بر روی جایگاه واقعی امپراطور نشستند.

شهر ممنوعه به آن انعطاف ناپذیی که فکر می کنید نیست

وقتی صحبت از شهر ممنوعه می گردد احتمالا اولین کلمه ای که به ذهنتان می رسد تشریفاتی و یا والا است اما به محض اینکه وبسیات این موزه را ببینید متوجه می شوید که به آن خشکی که تصور می کردید نیست. بادبزن کاغذی با نوشته من همانم که هستم (Zhen Jiu Shi Zhe Yang Han Zi) که با فتوشاپ از نوشته خطی پادشاه یونگ ژنگ درست شده است یا سنجاق سینه ای با نوشته (Jin Yi Wei) که به معنی نگهبان سلطنتی است، تلاشی است برای محبت آمیز نشان دادن موزه و جذب جهانگرد. کپی هایی از مجموعه نقاشی های موجود در سرسراهای شهر ممنوعه از پرفروش ترین یادگاری های این موزه هستند. اگر دسترسی به سایت اینترنتی شهر ممنوعه ندارید نگران نباشید تمام یادگاری هایی که در بالا نام بردیم به علاوه خیلی نمادهای دیگر از این موزه در خود این قلعه هم موجود می باشند.

برای خرید بلیط هواپیما به صفحه اصلی سایت مراجعه کنید.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: مجله دور و نزدیک
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 16941

به "7 نکته و دانستی عجیب درباره شهر ممنوعه پکن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 نکته و دانستی عجیب درباره شهر ممنوعه پکن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید