Huracan STO؛ پُرشتاب ترین لامبورگینی تاریخ

به گزارش بانیما، در پی معرفی خودروی سوپر اسپرت Huracan STO از سوی خودروسازی ایتالیایی لامبورگینی Lamborghini ، این شرکت اکنون تست شتاب این هایپرکار را هم به انجام رسانده که نتایج حاکی از آن است که ما با پُرشتاب ترین خودروی ساخت این برند لوکس ایتالیایی روبرو هستیم.

Huracan STO؛ پُرشتاب ترین لامبورگینی تاریخ

به گزارش خبرنگاران، لامبورگینی هوراکان STO شکل نهایی سوپراسپرت سطح اول این برند خواهد بود. این مدل جایگزین مدل Huracan Performante می شود که به مشتریان عملکرد یک ماشین مسابقه برای جاده را ارائه می دهد. این خودرو که در واقع نسخه جاده ای اتومبیل های مسابقه Squadra Corse محسوب می شود، ارتقاء زیادی نسبت به مدل استاندارد را ارائه می دهد. حالا یک ویدئوی تازه از سوی مجله Motorsport Magazine در یوتیوب منتشر شده که یکی از ارتقاهای این خودرو را با توجه به عملکرد شتاب، به نمایش می گذارد.

این ویدئو بسیار کوتاه است زیرا Huracan تازه بسیار سریع شتاب می گیرد. این خودرو در 3.0 ثانیه به سرعت 62 مایل در ساعت (100 کیلومتر در ساعت) می رسد و برای رسیدن به سرعت 124 مایل در ساعت (200 کیلومتر در ساعت) تنها 8.9 ثانیه زمان لازم دارد. این میزان نسبت به مدل معمولی هوراکان که به گفته لامبورگینی در 3.2 ثانیه به 62 مایل می رسد، بهتر است. این ماشین در واقع عملکردی مشابه خودروهای پیست را نشان می دهد و گفته می شود که در پیست حتی عملکرد بهتری را هم ارائه می دهد. این عملکرد بالا حاصل ارتقاهایی بوده است که خودروساز ایتالیایی در زمینه بهبود ویژگی های آیرودینامیک و کاهش وزن حاصل شده زیرا وزن این خودرو تنها 2951 پوند (1339 کیلوگرم) است.

البته لازم به ذکر است که این ارتقاها به پیشرانه و موتور نرسیده است. STO از همان پیشرانه V10 تنفس طبیعی 5.2 لیتری Evo و Performante استفاده می کند که قدرت مشابه 630 اسب بخار (460 کیلووات) را ارائه می دهد، اما گشتاور آن پایین است و برابر با 417 پوند فوت (565 نیوتن متر) در مقایسه با 443 پوند فوت (600 نیوتن متر) است. مسیرهای انتقال نیرو به چرخ های عقب هم درست مانند مدل Performante است که جایگزین آن می شود. ترمزهای Brembo قدرت توقف را تامین می کنند و خودرو را از 62 مایل بر ساعت به حالت توقف کامل در کمتر از 100 فوت (30 متر) می رسانند.

تحویل این ابرخودرو در اوایل سال جاری میلادی شروع شد و کسانی که آن را دریافت کنند، مطمئناً مبلغ بالایی برای آن پرداخت خواهند کرد. قیمت آن در ایالات متحده از 328838 دلار شروع می شود در حالی که Huracan Evo استاندارد دارای برچسب قیمت 208571 دلار است. در واقع این یک اختلاف قیمت بسیار بالا برای خودرویی است که عملاً قدرت بیشتری ندارد، هرچند ارتقاهای تازه به آن کمک می کند عملکرد بهتری را در اختیار کاربر قرار دهد. این خودرو 53 کیلوگرم نیروی پایین تر از Huracan Performante تولید می کند در حالی که به لطف شیشه جلو 20 درصد سبک تر و استفاده گسترده از طوطی های فیبر کربن برای بیش از 75 درصد بدنه، 43 کیلوگرم از وزن خودرو را کاهش می دهد.

تصاویر خودروی تازه لامبورگیبنی Huracan STO

منبع: motor1

ترجمه: مصطفی جرفی-خبرنگاران

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: فرارو
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 17572

به "Huracan STO؛ پُرشتاب ترین لامبورگینی تاریخ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "Huracan STO؛ پُرشتاب ترین لامبورگینی تاریخ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید