کاهش 13 درصدی بارندگی های تهران در نیمه اول فروردین

به گزارش بانیما، تحلیل آمار بارندگی از ابتدای سال زراعی (مهر 1401) تا 15 فروردین 1402 بیانگر کاهش 36 درصدی بارش نسبت به بلند مدت (نرمال) و کاهش بارش 4 درصدی نسبت به سال گذشته است.

کاهش 13 درصدی بارندگی های تهران در نیمه اول فروردین

مدیرکل اداره هواشناسی استان تهران ضمن ارائه گزارشی از شرایط دما و بارندگی های تهران در نیمه اول فروردین اظهار کرد: بارندگی ها طی این بازه زمانی 13 درصد کاهش و دمای هوا 0.5 درجه سلسیوس افزایش یافت.

مازیار غلامی در گفت و گو با ایسنا درباره اندازه بارندگی های تهران طی نیمه اول فروردین اظهار کرد: آنالیز و تحلیل آمار بارش های ایستگاه های هواشناسی استان تهران بیانگر آن است که طی 15 روز ابتدای سال 1402 ، 22 میلیمتر باران (به صورت پهنه ای) در سطح استان تهران رخ داده است که در مقایسه با بلند مدت 13 درصد کاهش داشته است.

به گفته مدیرکل اداره هواشناسی استان تهران، تحلیل آمار بارندگی از ابتدای سال زراعی (مهر 1401) تا 15 فروردین 1402 بیانگر کاهش 36 درصدی بارش نسبت به بلند مدت (نرمال) و کاهش بارش 4 درصدی نسبت به سال گذشته است.

وی اضافه کرد: هرچند که این بارش ها از نظر کمی تنها تا حدی اندازه کاهش بارش سال زراعی را جبران نموده است بنابراین مساله کم بارشی و خشکسالی کماکان ادامه دارد.

وی درباره تغییرات دمایی در این بازه زمانی گفت: تحلیل مقادیر دما نیز بیانگر آن است که در 15 روز ابتدایی فروردین 1402 میانه دما در استان تهران 10.5 درجه سلسیوس بود که در مقایسه با بلند مدت 0.5 درجه بیشتر گزارش شد بعلاوه میانه کمینه دما نیز 0.7 درجه سلسیوس و میانه بیشینه دما نیز 0.2 درجه سلسیوس بیشتر از نرمال بوده است.

غلامی در سرانجام با توجه به کاهش بارندگی ها و افزایش دمای هوا توضیح داد: بر اساس کاهش بارندگی ها و افزایش گرمایش هوا کماکان لزوم مدیریت منابع و مصارف آب، صرفه جویی در کلیه بخش ها نظیر خانگی، کشاورزی، صنعتی و . . . توصیه می گردد بعلاوه در بخش کشاورزی ضروری است مدیریت مناسبی جهت استفاده بهینه و برنامه ریزی شده از منابع آب موجود به کار گرفته گردد.

منبع: عصر ایران
انتشار: 18 فروردین 1402 بروزرسانی: 18 فروردین 1402 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 22423

به "کاهش 13 درصدی بارندگی های تهران در نیمه اول فروردین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش 13 درصدی بارندگی های تهران در نیمه اول فروردین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید